Forløbet med C:ntact
Gennem fire uger har både elever og lærere på tværs af Urbanskolen (Rørkjær, Danmarksgade og Præstegårdsskolen) arbejdet intensivt med begrebet “mod”. Den socialøkonomiske organisation C:ntact har stået processen, der tager afsæt i et kulturelt og kreativt læringsforløb, der er brugerdrevet og hvor de unges egne fortællinger og historier bliver til virkelighed gennem kreative udtryk såsom dans, rap, stomp eller lyrik. Forløbet er opdelt i tre faser – den første sikrer en god opstart og indføring i det fællesskab, der er afgørende for at nå i mål med en teaterforestilling. Dernæst følger den kreative undervisningsfase og til slut, fasen der omhandler selve teaterproduktionen og alt hvad der dertil hører af praktik. C:ntact har stor erfaring med at bearbejde sociale og kulturelle problemstillinger med relevante målgrupper gennem teaterforestillinger, og dermed give en stemme til dem, der ofte har svært ved at komme til orde.